pradi
 

















 
 
 
 
 Benediktas XVI. inia 44-osios Pasaulins visuomens komunikavimo priemoni dienos (2010 m. gegus 16 d.) proga
 
 

Benediktas XVI

inia 44-osios Pasaulins visuomens komunikavimo priemoni dienos proga

Kunigas ir pastoracija skaitmeniniame pasaulyje – naujosios komunikavimo priemons Dievo odio tarnyboje

2010 m. gegus 16-oji, sekmadienis

Brangs broliai ir seserys!

Artimiausios Pasaulins visuomens komunikavimo priemoni dienos tema „Kunigas ir pastoracija skaitmeniniame pasaulyje – naujosios komunikavimo priemons Dievo odio tarnyboje“ vykusiai isitenka Kunig met kelyje ir pirmiausia skatina apmstyti plai ir jautri komunikavimo ir skaitmeninio pasaulio pastoracijos srit, teikiani kunigui nauj galimybi tarnauti Dievo odiui ir Dievo odiu. Šiuolaikins komunikavimo priemons yra tapusios prastiniais rankiais, kuriais banytins bendruomens save ireikia umegzdamos ry su savo aplinka ir labai danai vairiopai praddamos plat dialog, taiau dl j skvarbaus paplitimo pastaruoju metu bei didels takos naudotis jomis tampa vis svarbiau ir naudingiau ir kunigo tarnyboje.

Pirmutin kunigo uduotis yra skelbti Krist, siknijus Dievo od, ir sakramentais teikti daugialyp, iganomj Dievo malon. Kristaus, odio, suburta, Banyia yra enklas ir rankis bendrysts, kuria Dievas susivienija su mogumi ir kuri kiekvienam kunigui privalu statydinti Dieve ir su Juo. Tai ir yra kunigikosios misijos aukiausiasis kilnumas ir grois – joje ypatingu bdu tikrove tampa tai, k patvirtina apatalas Paulius: „Ratas juk sako: kas tik j tiki, neliks sugdintas. <...> Kiekvienas, kuris aukiasi Viepaties vardo, bus igelbtas. Kaipgi mons auksis to, kurio netikjo?! Kaipgi jie tiks t, apie kur negirdjo?! Kaip igirs be skelbjo?! O kas gi skelbs nesistas?“ (Rom 10, 11. 13–15).

Norint tinkamai atsakyti iuos klausimus dideli kultrini permain – ypa suvokiam jaunimo pasaulyje – aplinkoje, technologini ukariavim atverti komunikaciniai keliai jau tapo btinais rankiais. Juk skaitmeninis pasaulis, silantis priemones, teikianias raikai kone neribotas galimybes, i ties atveria sidmtinas perspektyvas ventojo Pauliaus raginimui: „Vargas man, jei neskelbiau Evangelijos!“ (1 Kor 9, 16) gyvendinti. Todl plintant ioms priemonms atsakomyb u skelbim ne tik auga, bet ir tampa vis primygtinesn bei reikalauja labiau motyvuot ir veiksmingesni pastang. Šiuo atvilgiu kunigas atsiduria tarsi „naujos istorijos“ pradioje, nes juo labiau iuolaikins technologijos kuria vis intensyvesnius santykius, o skaitmeninis pasaulis pleia savo ribas, juo labiau kunigas kvieiamas usiimti tuo pastoracikai, ddamas daugiau pastang, kad komunikavimo priemons tarnaut Dievo odiui.

Taiau paplits multimedijikumas ir tokio komunikavimo bd vairov gali kelti grsm, kad naudotis komunikavimo priemonmis daugiausia akins vien poreikis dalyvauti, o iniatinklis bus klaidingai laikomas tik uimtina erdve. Tuo tarpu kunigams reikia gebti dalyvauti skaitmeniniame pasaulyje nuolat iliekant itikimiems Biblijos iniai, idant jie galt vadovauti bendruomenms, iandien vis labiau ireikianioms save gausiais skaitmeninio pasaulio „balsais“, ir skelbti Evangelij, greta tradicini priemoni pasinaudodami naujos kartos audiovizualinmis medijomis (foto, video, animacija, tinklaraiais, interneto svetainmis), kurios duoda iki iol neinot galimybi pltoti dialog, taip pat yra naudinga pagalba evangelizuojat ir katechizuojant.

Per iuolaikines komunikavimo priemones kunigas gali supaindinti su Banyios gyvenimu ir padti iandieniams monms atrasti Kristaus veid. Sykiu i ranki tinkam ir kompetenting taikym, kurio imoko ugdymo metu, jis turt derinti su nuodugniu teologiniu pasirengimu ir rykiu kunigiku dvasingumu, palaikomu nuolatinio pokalbio su Viepaiu. Bendraudamas su skaitmeniniu pasauliu, kunigas labiau negu medij technikos imanym turt parodyti savo Dievui pavst ird, taip suteikdamas „siel“ ne tik savo pastoracinms pastangoms, bet ir nenutrkstamam komunikavimo srautui internete.

Ir skaitmeniniame pasaulyje turi bti inoma, kad meils kupinas Dievo dmesys Kristuje mums yra ne praeities dalykas ir ne mokslinga teorija, bet i pagrind konkreti ir aktuali tikrov. Pastoracija skaitmeniniame pasaulyje i ties ms dien monms ir iandienei pasiklydusiai monijai turt parodyti, „kad Dievas yra arti, kad mes Kristuje visi priklausome vienas kitam“ (Benediktas XVI. Kalba per kaldin Romos kurijos nari primim: L‘Osservatore Romano, 2009 12 21–22 d., p. 6).

Kas u Dievo vyr, kompetenting naujj skaitmenini komunikavimo priemoni srityje, galt geriau gyvendinti pastoracij, iandienje tikrovje darani Diev gyv bei aktual ir praeities religin imint pateikiani kaip lob, i kurio dert semti norint iandien oriai gyventi ir tinkamai statydinti ateit? Kas kaip pavstasis Dievui darbuojasi komunikavimo srityje, tam tenka uduotis nulyginti keli naujiems susitikimams nuolat laiduojant mogikojo ryio kokyb ir dmes monms bei j tikriesiems dvasiniams poreikiams. Jie tokiu bdu pads monms ioje ms „skaitmeninje“ epochoje rasti enkl, btin Viepaiui painti, ir mokytis dmesingumo ir vilties bei artintis prie gydanio ir visapusik mogaus vystymsi skatinanio Dievo odio. Taip tas odis gals prasiskinti sau keli tarp nesuskaiiuojam kibernetin erdv raiani „greitkeli“ sankry ir visomis epochomis patvirtinti Dievo pilietin teis, idant Jis naujomis komunikavimo formomis galt traukti miest gatvmis, stabteldamas prie nam ir irdi slenksi, kad pasakyt: „Štai a stoviu prie dur ir beldiu: jei kas igirs mano bals ir atvers duris, a pas j ueisiu ir vakarieniausiu su juo, o jis su manimi“ (Apr 3, 20).

Prajusi met inioje raginau u komunikavimo procesus atsakinguosius skatinti pagarbos mogaus asmens kilnumui bei vertei kultr. Tai vienas i bd Banyiai iandieniame „skaitmeniniame emyne“ vykdyti „kultros diakonij“. Su Evangelija rankose ir irdyse akcentuotina, kad laikas ir toliau taisyti kelius, vedanius prie Dievo odio, neumirtant ypating dmes skirti iekaniajam, negana to, rpintis t iekojim palaikyti gyv kaip pirmutin ingsn evangelizacijos link. Pastoracija skaitmeniniame pasaulyje paaukta pagalvoti ir apie tuos, kurie netiki, nuleid rankas ir kartu irdyje ilgisi absoliuto ir aminj ties, nes naujosios komunikavimo priemons leidia umegzti ry su kiekvienos religijos tikiniaisiais, su netikiniaisiais ir bet kurios kultros monmis. Kaip pranaui Izaijui prie akis stovjo maldos namai visoms tautoms (plg. Iz 56, 7), taip galbt galima sivaizduoti, kad iniatinklyje – kaip Jeruzals ventyklos „pagoni priekiemyje“ – irgi galima erdv tiems, kurie Dievo dar nepasta.

Naujj technologij pltra ir apskritai visas skaitmeninis pasaulis teikia visai monijai ir paskiram mogui didel galimyb ir paskat susitikti bei pltoti dialog. Taiau ie rankiai yra didel proga ir tikintiesiems. Negalima ukirsti kelio n vienam, kuris prisiklusio Kristaus vardu stengiasi kitam bti vis artimesnis. Todl naujosios komunikavimo priemons pirmiausia kunigams teikia vis nauj ir pastoracikai neribot perspektyv, akinani dl plaios ir konkreios bendrysts padaryti visuotin Banyios matmen reikmingesn ir iame gyvenime liudyti visada nauj gyvenim, gimstant i Jzaus – aminojo Snaus, atjusio ms igelbti, – Evangelijos klausymosi. Taiau nevalia umirti, kad kunigikosios tarnybos vaisingumas kyla i Kristaus, pirmiausia sutinkamo ir igirstamo maldoje, skelbiamo pamokslais ir gyvenimo liudijimu, pastamo, mylimo ir veniamo sakramentuose, ypa Šveniausiosios Eucharistijos ir Sutaikinimo.

Brangs kunigai, i naujo kvieiu jus imintingai pasinaudoti nepaprastomis galimybmis, silomomis iuolaikini komunikavimo priemoni. Tepadaro jus Viepats aistringais Gerosios Naujienos skelbjais ir naujoje, dabartini komunikavimo priemoni sukurtoje „agoroje“.

To trokdamas meldiu jums Dievo Motinos ir Arso ventojo klebono globos ir nuoirdiai visiems teikiu apatalikj palaiminim.

Vatikanas, 2010 m. sausio 24-oji, Šventojo Prancikaus Salezo vent

BENEDICTUS PP. XVI

_______________________________
„Banyios inios“, 2010 m., Nr. 8

 
 
   
 
     
1998-2002, 2003-2005, 2006-2020 Katalik interneto tarnyba, info@kit.lt
 
  pradi